Zaloguj się

Wiedza ekspercka w zasięgu ręki

Zapoznaj się z najnowszymi materiałami dotyczącymi zarządzania środowiskiem w firmie.

#ekoprojektowanie
#jednorazowe
#opakowanie
#ppwr
#opakowania
#sup
#zakrętki
#opłaty
#sklep
#wprowadzający
#oznakowania
#baterie
#sprzęt elektryczny i elektroniczny
#greenwashing

WIEDZA EKSPERCKA

Zapoznaj się z najnowszymi artykułami

magnifier
PPWR: Dlaczego kupujemy powietrze?

PPWR: Dlaczego kupujemy powietrze?

Opłaty ekologiczne to potoczna nazwa dodatkowych kwot doliczanych przy sprzedaży niektórych wyrobów zwiększających ryzyko zaśmiecania środowiska.

Czytaj dalej
Czy Twoje butelki spełniają wymogi Dyrektywy SUP dotyczące zakrętek?

Czy Twoje butelki spełniają wymogi Dyrektywy SUP dotyczące zakrętek?

W obliczu ciągłych zmian w przepisach środowiskowych pojawił się nowy wymóg, który wymusza na Twojej firmie znaczne dostosowania. Na pierwszy rzut oka może wydawać się  drobną zmianą, jednak w rzeczywistości wiesz, że oznacza szereg wyzwań.

Czytaj dalej
Kiedy sklep pobiera opłaty ekologiczne od klienta?

Kiedy sklep pobiera opłaty ekologiczne od klienta?

Opłaty ekologiczne to potoczna nazwa dodatkowych kwot doliczanych przy sprzedaży niektórych wyrobów zwiększających ryzyko zaśmiecania środowiska.

Czytaj dalej
Jak czytać przepisy SUP?

Jak czytać przepisy SUP?

SUP to zbiór przepisów dotyczących stosowania niektórych jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych. Firmom trudno jest określić swoje obowiązki, ponieważ wymagania te zawarte są w dwóch ustawach.

Czytaj dalej
Jak rozpoznać, co jest opakowaniem?

Jak rozpoznać, co jest opakowaniem?

Najłatwiejsza potoczna definicja opakowania brzmi: opakowanie to wszystkie elementy zewnętrzne, które trzeba usunąć, aby móc użyć produktu. Większość opakowań zapewne rozpoznasz intuicyjnie, ale które z poniższych wyrobów uznasz za opakowanie? Podpowiadamy – tylko 2 z nich nie są opakowaniami.

Czytaj dalej
Jak stosować środowiskowe oznakowania produktów i opakowań?

Jak stosować środowiskowe oznakowania produktów i opakowań?

Podstawowym celem środowiskowych oznakowań jest przekazanie konsumentom informacji o zagrożeniach, które powodują odpady powstające z produktów i opakowań. Oznakowania służą także pokazaniu, gdzie należy wyrzucić odpad, w tym czy odpad może być mieszany z innymi rodzajami odpadów (np. czy można wyrzucić zużyty sprzęt elektryczny do pojemnika na odpady komunalne). Oznakowania są również źródłem wiedzy o tym, czy produkty i opakowania nadają się […]

Czytaj dalej
Koniec greenwashingu?

Koniec greenwashingu?

Greenwashing, zwany również ekościemą, jest celowym wprowadzaniem w błąd na temat środowiskowych walorów produktów. Badania pokazują, że konsumenci coraz częściej chcą dokonywać świadomych zakupów, preferując wybór towarów wyprodukowanych z poszanowaniem środowiska. Producenci widzą w tym szansę na przyciągnięcie klientów, ale nie zawsze zielony marketing jest zgodny z prawdą.

Czytaj dalej

Nie znaleziony wyszukiwanego wpisu.

icon

Edukacja ekologiczna w firmie

Zobacz, jak budować świadomość ekologiczną wśród pracowników

Sprawdź